KIA pracuje nad nowym nową generacją modelu Optima. Tak wygląda koncept
Podczas najnowszego Salonu Samochodowego w Genewie koreański koncern zaprezentował koncepcyjną wersję Optimy nowej generacji. Czy KIA uda się nawiązać rywalizację z sedanami marek Skoda, Ford i VW? Okaże się niebawem.... Czytaj dalej
Podczas najnowszego Salonu Samochodowego w Genewie koreański koncern zaprezentował koncepcyjną wersję Optimy nowej generacji. Czy KIA uda się nawiązać rywalizację z sedanami marek Skoda, Ford i VW? Okaże się niebawem.
Nowa KIA Optima zadebiutuje już na początku kwietnia
Z ustaleń naszej redakcji wynika, że nowa generacja KIA Optima ma zadebiutować podczas najbliższego Salonu Samochodowego w Stanach Zjednoczonych na początku kwietnia.

Zaprezentowany dotychczas koncept budzi dużo pozytywnych emocji i został ciepło przyjęty przez wiodące media motoryzacyjne w Europie i na świecie. KIA chce nawiązać bezpośrednią konkurencję z flagowymi sedanami marek: VW, Skoda i Ford, bo aktualna generacja Optimy chociaż wydawała się całkiem rozsądną propozycją, nie mogła pochwalić się satysfakcjonującym poziomem sprzedaży.
KIA potwierdziła również, że Optima nowej generacji będzie dostępna także w konfiguracji hybrydowej z silnikiem wysokoprężnym 1,7 CRDi.
KIA pracuje nad nowym nową generacją modelu Optima. Tak wygląda koncept
Powiem szczerze, że Optima nawet tej generacji robi naprawdę dobrą robotę. Według mnie to jedno z najlepszych aut w swoim segmencie i to nieprawda, że KIA nie jest w stanie konkurować swoim modelem z Passatem, Superbem albo Mondeo. Opima jest oryginalna, nie nudzi się, a materiały wykorzystane we wnętrzu wytrzymują naprawdę dużo kilometrów. Poza tym Optima w podobnej wersji wyposażeniowej jest zdaje się, że jest znacznie tańsza. Poza tym Superb i Passat kojarzą mi się tylko z naprawdę awaryjnymi DSG i silnikami 2,0 TDI + małymi TSI, które rozpadają się po 100 tys. kilometrów. Nie sądzicie?
Też uważam, że Optima to całkiem rozsądne auto, jednak nie z tymi silnikami, które są dostępne na polskim rynku. Za granicą można dostać spokojnie z silnikiem o pojemności, 2,4 l w Turbo, a u nas sprzedają tylko jakieś małe motorki. Pewnie i nowa generacja nie będzie pod tym względem zachwycała i wrzucą pewnie jakieś 1,7 w dieselu i 1,6 w benzynie z Turbo. Szkoda, bo to auto, które waży chyba ze dwie tony, więc zasługuje na jakąś mocną jednostkę napędową.