KIA GT to nie tylko koncept inżynierski. Auto trafi jednak do seryjnej produkcji
Z pierwszych doniesień medialnych wynikało, że modele KIA: GT oraz GT4 Stinger pozostaną w fazie koncepcyjnej i nigdy nie pojawią się w sprzedaży. Dziś już wiemy, że koreański producent zmienił... Czytaj dalej
Z pierwszych doniesień medialnych wynikało, że modele KIA: GT oraz GT4 Stinger pozostaną w fazie koncepcyjnej i nigdy nie pojawią się w sprzedaży. Dziś już wiemy, że koreański producent zmienił stanie.
Modelami GT i GT 4 Koreańczycy zagrożą europejskim producentom?
Jeszcze do niedawna wydawało się, że modele GT i GT4 Stinger wyglądają zbyt futurystycznie i koreański koncern nie zdecyduje się na wprowadzenie ich do swojej oferty. Dziś wiemy jednak, że KIA GT w swojej bazowej wersji pod maską dostała dużą jednostkę benzynową z Turbo o pojemności 3,3 l V6 o mocy 390 KM. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że koncern miałby zaoferować swoim klientom także mniejsze jednostki napędowe, a w tym silniki wysokoprężne i 4-cylindrowe benzyny. Płytą podłogową dla GT miałby być najnowszy Genesis, ale KIA nie komentuje tych rewelacji.

Dowiedzieliśmy się również, że GT4 Stinger miałby pojawić się w sprzedaży, ale prawdopodobnie za 1-2 lata.
Przypomnijmy, że kiedy po raz pierwszy zaprezentowano środowisku dziennikarskiemu, KIA podawała, że pod maską tego sportowego coupe wyląduje 2-litrowa benzyna o mocy 315 KM z manualną, 6-biegową skrzynią biegów.
KIA GT to nie tylko koncept inżynierski. Auto trafi jednak do seryjnej produkcji