Nowa generacja Q7 już jest. Wygląda lepiej niż prognozowano

Następca flagowego SUV'a od Audi właśnie wchodzi do oferty. W porównaniu do poprzedniej generacji auto jest teraz nie tylko lepiej wyposażone, ale i mocniejsze. Pod maskę trafi bowiem także napęd... Czytaj dalej

27 września 2022
Artykuł z kategorii: Wiadomości, Wiadomości samochodowe

Następca flagowego SUV’a od Audi właśnie wchodzi do oferty. W porównaniu do poprzedniej generacji auto jest teraz nie tylko lepiej wyposażone, ale i mocniejsze. Pod maskę trafi bowiem także napęd hybrydowy.

(Fotografia ze źródła: informacje prasowe i flickr.com CC)

Premierowe Audi Q7 bezkonkurencyjne w swojej klasie

Najnowsza, II generacja Audi Q7 pozytywnie zaskakuje – szczególnie, że przed debiutem rynkowym o planach wprowadzenia nowej odsłony tego flagowego SUV’a wcale nie było tak głośno, jak mogliśmy się tego spodziewać.

W porównaniu do I generacji, II jest teraz znacznie lżejsza, bo waży niespełna 2 tony w porównaniu do 2,32 tony Q7, które pojawiło się po raz pierwszy w 2005r. Z komunikatu prasowego opublikowanego przez producenta wynika, że to m.in. zasługa znacznie lżejszej płyty podłogowej.

Od teraz do dyspozycji nowych klientów Audi będzie Q7 w wersji ze światłami ksenonowymi lub tymi wykonanymi w technologii LED (LED do jazdy dziennej jest tutaj oczywiście standardem wyposażeniowym).

W pierwszym roku produkcyjnym I generacja Audi A7 będzie dostępna z 2 konwencjonalnymi silnikami spalinowymi oraz układem hybrydowym. przyszli właściciele będą mogli wybrać między mocną jednostką benzynową TFSI o pojemności 3,0 i mocy 333 KM lub silnikiem wysokoprężnym typu 3,0 TDI o mocy 272 KM.

Dla najbardziej wymagających przygotowano hybrydę o mocy 373 KM, która ma rozpędzać to auto do pierwszych 100 km/h w czasie niespełna 6 sekund. Średnie spalanie deklarowane dla hybrydy to zaledwie 1,7 l na 100 kilometrów.

Debiut już niebawem. Nowe A7 będzie ofertowane w cenie od 61 tys. euro.

Oceń ten artykuł

Nowa generacja Q7 już jest. Wygląda lepiej niż prognozowano

Oceń
Ocena 5/5 na podstawie 2 ocen
  1. Marian_18 pisze:

    W sumie to nie widzę tutaj absolutnie żadnej innowacji. Ot, nowa generacja tego modelu i tyle. Zmienili nieco kształt tyłu, zaostrzyli maskę i wprowadzili to na rynek. Według mnie Audi powinno więcej uwagi poświęcać na dopieszczanie szczegółów, bo mam powoli wrażenie, że wszystkie samochody, które wychodzą spod ręki VAG’a zawsze wyglądają tak samo, a to z upływem lat staje się po prostu nudne. Zachowawczość jest ok, no ale bez przesady.

  2. XC90 pisze:

    Dotychczasowa generacja Q7 rzeczywiście wyglądała jak duży SUV, a to mi przypomina sztucznie napompowane Audi A6 albo Audi A8; widać to szczególnie po linii bocznej. Nowe Q7 bardziej przypomina nadwozie kombi już regularnego SUV’a z krwi i kości. Poza tym we wnętrzu też nic specjalnego się nie dzieje. Niewiele zmian w porównaniu do innych modeli z oferty Audi. Szkoda, że Audi nie prowadzi np. takiej polityki jak Volvo, które po wprowadzeniu nowego modelu na rynek po prostu zachwyca – mówię tutaj oczywiście o popularnym teraz modelu XC90.

Odpowiedz do Marian_18 Anuluj